Nordisk Korona Konferanse - 12. oktober 2020

                                                   
                                                                                                                                 Hovedsponsor
 

Ren Fordel ønsker velkommen til

NORDISK KONFERANSE MED DEBATT

- Klar til neste pandemi?

  

Velkommen til daglige ledere, service-innkjøpere, service-leverandører og andre interessenter i renhold- og eiendomsservicebransjen innen privat og offentlig sektor.
 

Covid-19 pandemien forandret behovet for bedrifters service på bare én dag, og vi har på bare noen uker gjort et hopp på 10 år frem når det gjelder digitalisering i servicebransjen.


Park Inn by Radisson Oslo Airport, Gardermoen, Oslo


12. oktober 2020 kl. 10.00-16.30

 

Ren Fordel vil med dette arrangementet sikre at vi lærer noe av denne store samfunnsmessige krisen.
Målet med denne nordiske konferansen er å skape en møteplass for brukere og tilbydere av renhold- og eiendomsservice med fokus på hva bransjen har lært i lyset av Korona-krisen.

Dette blir en dag hvor vi kan lære av hverandre på tvers av landegrenser og på tvers av våre ulike roller i bekjempelse av Covid-19.

Bransjeforeningen Ren Fordel inviterer deg til en faglig inspirasjonsdag for videre forretningsutvikling for din bedrift.  


Våre eminente nordiske foredragsholdere vil dele sine erfaringer og tanker med utgangspunkt i følgende: 


1. Våre største utfordringer og det smarteste vi gjorde inkl. tips for deltagerne.


2. Hvordan ser vi på fremtiden, og hvordan gjør vi oss klare til neste pandemi?


Giant Leap Technologies AS er arrangementets hovedsponsor. Virksomheten er blant Norges fremste kompetansemiljøer innen mobil tjenesteutvikling - smarte løsninger til offentlige og private kunder.


Ren Fordel har sammen med DFM og IFMA Sverige utarbeidet et spennende program for konferansen, og vi gleder oss til å ønske deg og kollegaer fra Norge, Danmark og Sverige velkommen til Gardermoen.


Vår konferansier vil guide oss sikkert gjennom dagen, som er fylt med erfaringer og refleksjoner om fremtidens service, digitalisering og samarbeidskultur.


Vi presiserer at enkelte innlegg vil holdes på engelsk.


Renhold og smittevern:

Helse, trygghet og sikkerhet vår absolutt høyeste prioritering, både for våre gjester og ansatte. I den forbindelse lanserer vi et helt nytt program «Safety Protocol, A Global Commitment to Cleanliness and Hygiene» sammen med det anerkjente internasjonale sertifiseringsfirmaet SGS, for kvalitetssikring av renhold og hygiene. Dette, samt andre tiltak som iverksettes disse dager, vil bidra til at både reisende, møtegjester og ansatte kan føle seg trygge under hele oppholdet på hotellet. Dermed håper programutvalget at det er mulig å gjennomføre konferansen som planlagt, og at den blir det nordiske møtepunkt som gir inspirasjon og grunn for nye relasjoner.

 

Med vennlig hilsen

Johnny Haugland

Gründer og styreleder for Ren Fordel 


Påmelding

Benytt påmeldingskjema via www.renfordel.no
Pris 3900 NOK (3400 NOK for medlemmer av Ren Fordel)


Program:

 

Sesjon 1: Renhold som en samfunnskritisk funksjon
 

10.00 - 10.10

Velkommen v/Johnny Haugland, Gründer og styreleder av Ren Fordel
 

10.10 - 10.20 Hyllest til renholdere
Evt. kunstnerisk innslag
 
10.20 - 11.30 Vi vet at neste pandemi kommer. Hva har vi lært av Covid-19 erfaringene?
Nordisk paneldebatt:

Vil vi klare balansegangen mellom fornuftige føre-var tiltak på den ene siden, og overdrevne skrekk-scenarier på den andre? Sverige valgte en annen løsning enn Norge, hvorfor? Kan vi være «føre-var” nok, og hva betyr det for servicebransjen?
Deltagere i panelet: Representanter fra regjering og embetsverk i Sverige, Norge og Danmark
 
11.30 - 12.30 Lunsj

 

 

Sesjon 2: Facility Managements bidrar til å bekjempe Covid-19
 

12.30 - 12.50 #jegbryrmeg-kultur og hvordan den har stått sentralt under hele Corona-krisen
v/Nikolai Utheim, Administrerende direktør i Coor Norge.
I Coor mener vi at hver enkelt person som jobber hos oss spiller en viktig rolle i å bidra til Coors suksess. Målet er at alle våre ansatte skal trives på jobb, skal forstå sitt bidrag og vite at de er viktige. Covid-19 har skapt utfordringer for hele verdenssamfunnet. For Coor har det handlet mye om at vi som leverer service gjennom mennesker har måttet permittere en stor del av våre ansatte. Hvordan klarer man å opprettholde lagfølelse og entusiasme, samt vise at man bryr seg for sine ansatte i en slik situasjon?
 
12.50 - 13.10 Servicesjef fra offentlig organisasjon f.eks. Oslo Kommune: Dette var det smarteste vi gjorde, og dette holder vi fast ved.
 
13.10 - 13.30 “Den ultimative stresstest av FM leveranser”
v/ Søren Prahl Head of Real Estate, Siemens Gamesa, Danmark.
Som FM organisasjon med ansvar for renhold, kantinedrift mm stod Søren og kollegaer overfor en kjempeutfordring, da korona krisen rammet. Utover å skulle finne praktiske løsninger for medarbeidere og leverandører, så kunne de konstatere at den gjeldende kontrakt ikke var til mye hjelp i forhold til en total nedlukking. Søren Prahl deler erfaringer og tanker om hvordan de neste gang vil være bedre forberedt.
 
13.35 - 13.55 Hvordan endrer korona pandemien FM selskapenes planer for digitale verktøy fremover?
v/ Jens Petter Strømmen, Senior Konsulent Giant Leap Technologies AS.
Som mangeårig leverandør og rådgiver i renholdsbransjen har han jobbet med de største selskapene daglig i over 15 år.
I dette innlegg deler Jens Petter sine erfaringer med digitale verktøyer i renholds selskaper. Som tilhører får du et innblikk i hva renholderselskapene gjorde annerledes pga korona-krisen. Hva selskapene vil fortsette med, hvordan pandemien endrer synet på dokumentasjon, hvilke nye krav stiller deres kunder, og hvordan bruker de korona i innsalg til nye kunder?
 
13.55 - 14.10 Nye «Smitteveiledere» i kjølvannet av Covid-19
v/Heidi Eidskrem, Standard Norge.
Ren Fordel arbeider sammen med Standard Norge i utviklingen av bransjespesifikke smittevernsveiledere for å sikre en enhetlig og smittevernsfaglig tilnærming til hvordan åpne Norge igjen. Oppdraget er gitt av HOD– Helse- og omsorgsdepartementet og FHI Folkehelseinstituttet. Som noen av de første, får tilhørerne ved konferansen et innblikk i den nye smittevernveilederen for renholdsbransjen.
 
14.10 - 14.30 Kort pause

                  


Sesjon 3: Fremtidens services: Slik kan vi lykkes etter korona pandemien
 

14.30 - 14.50 Servicekrav etter korona?
v/Fremtidsforsker og sosiolog Eva Steensig, Steensig og partners.
Eva jobber til daglig med atferdsendringer i befolkningen, og har nettopp avsluttet en rapport om nye atferdsmønstre i relasjon til Covid-19. Deltagerne ved konferansen får stoff til ettertanke mht. sluttbrukernes opplevelser og krav til service, trygghet og sikkerhet.
 
14.50 - 15.10 Fra våre erfaringer gjennom Covid-19, dette tenker vi om fremtidens renhold,
v/Roger Tveide, Elite Service Partner AS.
 
15.10 - 15.30 Why do we need a Chief Employee Experience Officer?
v/ NN Sodexo 
 
15.30 - 15.50  Becoming a Modern Employer: Workforce Reinvention
v/Claus Christensen, EY EMEIA Head of Workplace and Employee  Experience Development.
 
15.50 - 16.10  Pandemien som fikk FM bransjen frem i lyset?
v/Susanne Balslev Nielsen, FM Ekspertisechef i NIRAS.
Susanne har i 5 år undervist på OsloMet som professor II i Facilities Management og hun er å som ekspertisechef hos NIRAS sterkt engasjert i utvikling av de internasjonale ISO standarder for Facilities Management. Hun deler i sitt innlegg internasjonale erfaringer mht. Korona-pandemien, og gir tips til et sterkt beredskap. Susanne leder FM arbeidet i Ren Fordel, og er den som vil fasilitere NFM-Norsk Facility Managemenet nettverket.
 
16.10 - 16.30 Avslutning
 
16.30 - 17.30 Aperitiff
 
17.30 - 21.00 Middag: Mulig å forhåndsbestille en 3-retters meny i restauranten til fra 445 NOK (ikke inkludert i konferanseavgift)
   

Last ned programmet i pdf her.

Vi tar forbehold om endringer i programmet.
 

Påmelding

Benytt påmeldingskjema via www.renfordel.no
Pris 3900 NOK (3400 NOK for medlemmer av Ren Fordel)

 

Konferansen holdes i gåavstand fra buss, tog og fly på:

Park Inn by Radisson Oslo Airport, Oslo Gardermoen.

Henrik Ibsens Vei, Gardermoen,

2060, Norway


https://www.radissonhotels.com/no-no/hoteller/park-inn-oslo-airport

 

Påmelding

Popup Image

Ta kontakt

Veien til å bli medlem for deg og din organisasjon er kort. Alt du trenger er å ta kontakt. Vi tar oss av resten!
Send e-post
Kontakt oss på chat

Bli medlem i dag!

Veien til å bli medlem for deg og din organisasjon er kort.
Alt du trenger er å ta kontakt. Vi tar oss av resten!
Ta kontakt